Dla firm i instytucji wielooddziałowych istnieje możliwość na znaczącą poprawę funkcjonowania łączności telefonicznej przy wykorzystaniu serwerów telefonicznych SLICAN. Sieciowanie central telefonicznych SLICAN stwarza zupełnie nowe możliwości organizacji pracy i komunikacji pomiędzy oddziałami (różnymi lokalizacjami abonentów) jak i w komunikacji z zewnątrz.
Pozwala uzyskać wiele wymiernych korzyści:
- darmowe połączenia pomiędzy oddziałami,
- optymalizacja kosztów usług operatorskich,
- jednolity plan numeracyjny dla wszystkich abonentów,
- wspólna książka telefoniczna,
- minimalizacja kosztów zarządzania całym systemem,
- przekazywanie statusu abonentów, grup i aplikacji PhoneCTI pomiędzy zlinkowanymi centralami,
- tworzenie grup, w tym call center, z abonentów obsługiwanych przez różne centrale, serwery SLICAN,
- dowolne korzystanie z łączy telefonicznych, w tym bramek GSM (serwis SMS) przez abonentów z różnych central,
- uproszczone zarządzanie wspólną pulą numerów wewnętrznych,
- bezproblemowa rozbudowa sytemu o kolejne lokalizacje.
Coraz szerszy dostęp do wysokiej jakości transmisji danych - internetu sprawia, że staje się on najtańszym, a jednocześnie wystarczającym medium służącym sieciowaniu central i serwerów telekomunikacyjnych. Geograficzne położenie oddziałów firm nie stanowi już żadnego ograniczenia w wymianie informacji. Tworząc jednorodną sieć łączności zwiększamy wygodę i prostotę rozwiązania, z którego korzystają na co dzień pracownicy. Uzyskujemy też oszczędności wynikające z optymalizacji ilości łączy operatorskich i bezpłatnej komunikacji pomiędzy oddziałami.