Telefony systemowe

Telefony systemowe to grupa urządzeń telefonicznych, o najbardziej rozbu-dowanej funkcjonalności. Pozwalają na bezpośredni dostęp do zaawanso-wanych funkcji central telefonicznych oraz informacji o stanie linii miejskich i abonentów. Wymagają podłączenia do wyspecjalizowanych wyposażeń abonenckich, lub ethernetu (telefony systemowe VoIP). Przy zakupie zawsze należy się upewnić jakie aparaty systemowe są obsługiwane przez centralę telefoniczną. Powinny być to urządzenia tego samego producenta. Wyjątek stanowią tu centrale Platan obsługujące aparaty systemowe Panasonic.

Zaleca się zastosowanie aparatów systemowych:

- na stanowiskach pośredniczących (lub na innych ważnych dla systemu łączności, np. u dyspozytora, w sekretariacie itp.). Taki aparat sprzyja obserwacji ruchu telefonicznego oraz ułatwia przekazywanie rozmów i korzystanie z usług centrali. Obserwując diody przy klawiszach aparatu lub konsoli, można stwierdzić, czy linia miejska/wewnętrzna jest wolna, czy zajęta, a po naciśnięciu tylko jednego przycisku wywołać abonenta, linię miejską lub usługę centrali. Dodatkowo na wyświetlaczu aparatu systemowego przedstawiane są komunikaty o aktualnym stanie centrali (rodzaj realizowanej usługi, czas, tryb pracy itp.).

- na stanowiskach agentów grup call center ze względu na możliwość sterowania aparatem przez aplikacje komputerową i możliwość podłączenia słuchawek nagłownych

W ofercie posiadamy telefony systemowe współpracujące z centralami: SLICAN, PLATAN, PANASONIC, SIEMENS, GIGASET.